nova, Strana 2
Edward Lee vlastním jménem Lee Seymour, nar. 27. 5. 1952 ve Washingtonu, D. C. Koncem sedmdesátých let minulého století sloužil na americké vojenské základně v bavorském Erlangenu, poté chvíli působil v Marylandu jako městský strážník a v marylandském Annapolisu strávil patnáct let coby noční vedoucí v bezpečnostní agentuře. Od roku 1997 je spisovatelem na volné noze a po několikaletém pobytu v Seattlu v současnosti žije na Floridě. Patří k nejvýraznějším a nejoriginálnějším autorům moderního hororu. Proslul jako král hardcoru, průkopník nové hororové extrémnosti. Psát začal v 80. letech, nejprve pod pseudonymem Philip Straker, poté už jako Edward Lee. U paperbackových nakladatelství Zebra Books a Diamond/Berkley vydal řádku románů s údernými jednoslovnými názvy jako Ghouls, Coven, Incubi nebo Sukuby (Succubi), jejichž český překlad právě držíte v ruce. V polovině 90. let několikrát přispěl do subžánru vidlácký horor (např. romány Creekers nebo Header), v roce 1998 vydal s Elizabeth Steffenovou psychohoror The Portrait of the Psychopath as a Young Woman. V roce 2000 mu u nakladatelství Cemetery Dance vyšlo netradiční sci-fi The Stickmen a od roku 2001 vydává v newyorském nakladatelství Dorchester dlouhou řádku paperbackových románů, z nichž můžeme zmínit „pekelné“ kvarteto City Infernal, Infernal Angel, House Infernal a Lucifer’s Lottery, román Monstrosity, okultní Flesh Gothic, s Čechami spjatého Golema nebo další vidlácký epos The Backwoods z roku 2005. V roce 2007 se pouští do psaní série extrémních lovecraftovských románů a novel, v nichž kombinuje zdánlivě nezkombinovatelné – výstřední sex s Lovecraftem a jeho mytologií. Jedním z nejzdařilejších děl z této fáze je Tramvaj č. 1852 (Carcosa, 2019). Po celou dobu píše i povídky, často se spoluautory, mezi nimiž figurují např. Jack Ketchum nebo John Pelan. Několik povídkových sbírek Edward Lee vydal po roce 2010 u Deadite Press, což je hororová odnož bizarro nakladatelství Eraserhead Press. V posledních se opět vrací k vidlákům, v prozatím třídílné sérii White Trash Gothic. Jeho nejnovějšími díly jsou antologie Czech Extreme (2021), kterou sestavil s Honzou Vojtíškem a Lisou Tone a v níž vedle Leeovy novely „Vltava Clay“ najdete anglické překlady povídek sedmi známých českých autorů hororu, dále pak román The Television, sbírka povídek Mr. Tilling’s Basement and Other Stories a souborné vydání tří extrémních novel Three Little Pigs (vše 2022).
|
|
John Everson je americký spisovatel, specializující se převážně na horory. Narodil se 14. března 1966 a žije v Napervillu ve státě Illinois, odkud to nemá nijak daleko na hřbitov Bachelor’s Grove (reálně existujícímu!). Je autorem jedenácti románů a velkého množství povídek, které od roku 1993 vyšly ve více než 75 časopisech a antologiích a byly sebrány v několika sbírkách. Hned za svůj debutový román Covenant (2004) získal Cenu Brama Stokera. Francouzský překlad tohoto románu (vyšel pod názvem Le Pacte des suicidés, 2016) získal Mastertonovu cenu jako nejlepší zahraniční horor. Dalšími romány jsou např. Sacrifice (2009) a Redemption (2017) (oba navazují na Covenant), The 13th (2009) nebo nadpřirozený erotický horor Nightwhere (2012), nominovaný na Cenu Brama Stokera, nedávno přeložený do němčiny a polštiny, který chystáme pro české vydání. Česky mu v 25. čísle elektronického časopisu Howard vyšla povídka „Do poslední kapky“ („Every Last Drop“), která se objevila ve sbírce Cage of Bones and Other Deadly Obsessions. Ve stejném čísle Howarda vyšel i rozhovor s tímto autorem. Další rozhovor s ním najdete v Krátkém řezu č., kde má i povídku "Dýňohlav". John je velkým fanouškem evropských filmových hororů a giallo snímků ze 70. a 80. let, což je patrné i z Domu u hřbitova nebo z románu Five Deaths for Seven Songbirds (2022). Na webu ho najdete na adrese johneverson.com |
|
|
|
|
|
Stránka 2 z 2 - 18 položek celkem